Τα πιο συχνά λάθη και απλές τεχνικές για να τοποθετήσετε σωστά τα κάδρα σας στους στοίχους
Η πετυχημένη αισθητικά ή όχι συνολική εικόνα ενός χώρου που δημιουργούν τα αντικείμενα που θα τοποθετήσετε στον τοίχο (πίνακες, κάδρα, φωτογραφίες κλπ) είναι αρκετή για να αναδείξει πραγματικά ή να καταστρέψει εντελώς κάθε άλλη σας διακοσμητική προσπάθεια στον ίδιο χώρο.
Η πιθανή αποτυχία, τις περισσότερες φορές, δεν έχει σχέση με το είδος αντικειμένων που θα επιλέξετε όσο κυρίως με τον τρόπο που θα το κάνετε.
Κατ΄αρχήν ο στόχος είναι να αναδείξουμε τα αντικείμενα και όχι απλά να καλύψουμε τους άδειους τοίχους. Που σημαίνει ότι η θεωρία "μεγάλος τοίχος= ένα μεγάλο κάδρο" και αντίστοιχα "μικρός τοίχος = ένα μικρό καδράκι" δεν εμπεριέχει κανενός είδους διακοσμητική αντίληψη.
Εκτός λοιπόν από τα πολύ μεγάλα κάδρα ή διακοσμητικά αντικείμενα όπως και τα αυθεντικά έργα τέχνης, που τοποθετημένα μεμονωμένα θα τραβήξουν ευκολότερα την προσοχή που αξίζουν, σε όλα τα υπόλοιπα που θα κοσμήσουν τους τοίχους σας η πρακτική της ομαδοποίησης θα κάνει την συνολική εικόνα του χώρου πολύ πιο συμμετρική και αρμονική.
Ο ακριβής τρόπος που θα επιδιώξετε αυτή την συνολική συμμετρία στους χώρους σας μέσω και όσων θα κρεμάσετε στους τοίχους, εκτός από κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις που ίσως ο χώρος σας δεσμεύει, είναι κυρίως θέμα γούστου.
Όμως είτε τοποθετήσετε κάθε είδους κάδρα με τρόπο απόλυτα συμμετρικό μεταξύ τους αλλά και με τα κοντινά τους έπιπλα και λοιπά διακοσμητικά στοιχεία, είτε το κάνετε υιοθετώντας μια λιγότερο αυστηρή και πιο "ελεύθερη" διάταξη, η συνολική εικόνα τους πάνω στον τοίχο αλλά και σε σχέση με τον χώρο, θα πρέπει να εξακολουθεί να διακρίνεται από μια στοιχειώδη γεωμετρική συμμετρία.
Η μεγαλύτερη παρανόηση και πολύ συχνά η βασική αιτία αποτυχίας της όλης διαδικασίας, είναι ότι ξεκινάμε με αφετηρία τα αντικείμενα που θα τοποθετηθούν σ΄έναν χώρο κι όχι από τον ίδιο τον χώρο.
Προσπαθούμε απλά να "βολέψουμε" ή και με το ζόρι να "χωρέσουμε" πίνακες, φωτογραφίες, κάδρα, καθρέφτες και κάθε είδους αντικείμενα που μας αρέσουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος και το σχήμα τους όπου κι όπως να ΄ναι κι όχι να επιλέξουμε ανάμεσα απ΄αυτά τα αντικείμενα εκείνα που κάθε σημείο του σπιτιού έχει ανάγκη διακοσμητικά και κυρίως που...."αντέχει" ο συγκεκριμένος χώρος.
Ξεκινώντας λοιπόν να αναδείξετε κάθε είδους αντικείμενα σ΄ένα τοίχο, μετρήστε αρχικά τον συνολικό χώρο που επιθυμείτε να καλύψουν. Σχεδιάστε απαλά μ΄ένα μολύβι το "πλαίσιο" που θα κινηθείτε πάνω στον τοίχο και μέσα εκεί κάντε τους επιμέρους υπολογισμούς σας, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε κάδρου ή αντικειμένου. Είναι ο πιο αλάνθαστος και σίγουρος τρόπος για το ιδανικό αποτέλεσμα.
Δώστε σ΄αυτό το "πλαίσιο" όποιο σχήμα εσείς θέλετε, απόλυτα συμμετρικό, ασύμμετρο σε κάποιες πλευρές ή εντελώς ελεύθερο και ακολουθήστε τα όρια του, γεμίζοντάς το εσωτερικά με τα κάδρα και με τρόπο τέτοιο ώστε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα δικά τους σχήματα και μεγέθη.
Η μεγαλύτερη παρανόηση και πολύ συχνά η βασική αιτία αποτυχίας της όλης διαδικασίας, είναι ότι ξεκινάμε με αφετηρία τα αντικείμενα που θα τοποθετηθούν σ΄έναν χώρο κι όχι από τον ίδιο τον χώρο.
Προσπαθούμε απλά να "βολέψουμε" ή και με το ζόρι να "χωρέσουμε" πίνακες, φωτογραφίες, κάδρα, καθρέφτες και κάθε είδους αντικείμενα που μας αρέσουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος και το σχήμα τους όπου κι όπως να ΄ναι κι όχι να επιλέξουμε ανάμεσα απ΄αυτά τα αντικείμενα εκείνα που κάθε σημείο του σπιτιού έχει ανάγκη διακοσμητικά και κυρίως που...."αντέχει" ο συγκεκριμένος χώρος.
Ξεκινώντας λοιπόν να αναδείξετε κάθε είδους αντικείμενα σ΄ένα τοίχο, μετρήστε αρχικά τον συνολικό χώρο που επιθυμείτε να καλύψουν. Σχεδιάστε απαλά μ΄ένα μολύβι το "πλαίσιο" που θα κινηθείτε πάνω στον τοίχο και μέσα εκεί κάντε τους επιμέρους υπολογισμούς σας, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε κάδρου ή αντικειμένου. Είναι ο πιο αλάνθαστος και σίγουρος τρόπος για το ιδανικό αποτέλεσμα.
Δώστε σ΄αυτό το "πλαίσιο" όποιο σχήμα εσείς θέλετε, απόλυτα συμμετρικό, ασύμμετρο σε κάποιες πλευρές ή εντελώς ελεύθερο και ακολουθήστε τα όρια του, γεμίζοντάς το εσωτερικά με τα κάδρα και με τρόπο τέτοιο ώστε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα δικά τους σχήματα και μεγέθη.
Για μεγάλο αριθμό κάδρων-αντικειμένων που θέλετε να τοποθετήσετε στο ίδιο σημείο του τοίχου χρησιμοποιείστε αρχικά κομμάτια χαρτί στα αντίστοιχα των κάδρων μεγέθη-σχήματα, κάνοντας μια "πρόβα" για το ποια θα ήταν η καλύτερη επιμέρουςδιάταξη, έχοντας όμως και πάλι αποφασίσει εξ΄αρχής ποια θα είναι η συνολική επιφάνεια ("πλαίσιο") που θα καταλαμβάνουν στον τοίχο.
Σε περιπτώσεις που κάποιοι τοίχοι κάνουν ιδιαίτερες γωνίες καμπύλες ή εσοχές αλλά και εκεί που αρχιτεκτονικά στοιχεία του σπιτιού όπως π.χ μια εσωτερική σκάλα, διαμορφώνουν διαφορετικά το σχήμα του τοίχου, από την κλασσικά τετράγωνη ή παραλληλόγραμμη επιφάνεια, χρησιμοποιείστε αυτό το ήδη υπάρχον "πλαίσιο" και ακολουθήστε τις βασικές του γραμμές για να ...οδηγηθείτε στην ιδανική διάταξη για όσα θα τοποθετήσετε πάνω του.
Εκτός από μέτρο, ανάλογα και με το μέγεθος των κάδρων ίσως σας χρειαστεί και ένα αλφάδι, ειδικά αν μια τέτοια ομαδοποίηση αφορά πολλά και διαφορετικού μεγέθους αντικείμενα, γιατί φυσικά εκτός από το μεταξύ τους ταίριασμα θα πρέπει και το καθένα ξεχωριστά να είναι τοποθετημένο απόλυτα ίσια και ευθυγραμμισμένο με τα δίπλα του.
Το κατάλληλο ύψος είναι επίσης μια εύκολη "παγίδα" ειδικά για μικρού μεγέθους φωτογραφίες και γενικά μικρούς πίνακες και κάδρα, που συνηθίζουμε να τοποθετούμε ψηλότερα απ΄όσο πρέπει.
Ανάλογα φυσικά και με περιεχόμενο τους, θα πρέπει να είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να μπορεί κανείς με άνεση να διακρίνει κάθε τους λεπτομέρεια.
Τα σημεία ακριβώς πάνω από ένα χαμηλό έπιπλο που ακουμπά στον τοίχο, είναι ιδανικά γι΄αυτές τις περιπτώσεις.
Ανάλογα φυσικά και με περιεχόμενο τους, θα πρέπει να είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να μπορεί κανείς με άνεση να διακρίνει κάθε τους λεπτομέρεια.
Τα σημεία ακριβώς πάνω από ένα χαμηλό έπιπλο που ακουμπά στον τοίχο, είναι ιδανικά γι΄αυτές τις περιπτώσεις.
Γενικά, για να βρείτε το σωστό ύψος για οτιδήποτε θέλετε να τοποθετήσετε στον τοίχο, ξεκινήστε πάντα τον υπολογισμό σας στο συγκεκριμένο σημείο του τοίχου και σε σχέση με το μέγεθος του αντικειμένου από κάτω προς τα πάνω, διαφορετικά τα πάντα θα βρεθούν κρεμασμένα περίπου από το ...ταβάνι και μόνο με ...κυάλια θα μπορείτε να τα δείτε και να τα χαρείτε. :)
Εκτός από τις περιπτώσεις πολύ ιδιαίτερων ή εξαιρετικά μοντέρνων χώρων, η στοιχειώδης ομαδοποίηση των κάδρων ανάλογα με το θέμα και το υλικό της κορνίζας τους, επίσης είναι απαραίτητη.
Χρησιμοποιώντας παρόμοιες αλλά όχι πανομοιότυπες κορνίζες, μπορείτε να αναδείξετε πολύ όμορφα ομοειδή θέματα και στοιχεία.
Ομαδοποιείστε μ΄αυτόν τον τρόπο και συγκεντρώστε π.χ ασπρόμαυρες φωτογραφίες, μικρούς πίνακες ζωγραφικής ή κάδρα με ίδιο βασικό θέμα, αλλά και μια συλλογή από πορσελάνινα ή κεραμικά πιάτα, δαντέλες, θρησκευτικές εικόνες, χειροτεχνίες και ζωγραφιές των παιδιών σας, μικρούς και μεγαλύτερους καθρέφτες κλπ.
Ομαδοποιείστε μ΄αυτόν τον τρόπο και συγκεντρώστε π.χ ασπρόμαυρες φωτογραφίες, μικρούς πίνακες ζωγραφικής ή κάδρα με ίδιο βασικό θέμα, αλλά και μια συλλογή από πορσελάνινα ή κεραμικά πιάτα, δαντέλες, θρησκευτικές εικόνες, χειροτεχνίες και ζωγραφιές των παιδιών σας, μικρούς και μεγαλύτερους καθρέφτες κλπ.
Η μαγική λέξη "κορνίζα" είναι επίσης καθοριστικής σημασίας για το αποτέλεσμα που επιθυμείτε να δημιουργήσετε.
Επιλέξτε κλειστές με τζάμι κορνίζες μόνο για όλα εκείνα τα κομμάτια που πρέπει να προστατευθούν απαραίτητα από την φθορά. Για όλα τα υπόλοιπα, προτιμήστε ένα διακριτικό απλό πλαίσιο από ξύλο, μέταλλο ή οποιοδήποτε άλλο υλικό ή και τοποθετήστε τα στους τοίχους χωρίς καθόλου κορνίζα. Όλα αυτά, εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που η κορνίζα είναι εκείνη που θα παίξει τον κυρίαρχο διακοσμητικό ρόλο όπως για παράδειγμα αν τοποθετήσετε σε κάποιο σημείο ενός τοίχου ένα σύνολο από ιδιαίτερες και καλαίσθητες κορνίζες, είτε εντελώς άδειες είτε τοποθετώντας στο εσωτερικό τους οτιδήποτε δεν θα αποσπά την προσοχή από αυτές.
Επιλέξτε κλειστές με τζάμι κορνίζες μόνο για όλα εκείνα τα κομμάτια που πρέπει να προστατευθούν απαραίτητα από την φθορά. Για όλα τα υπόλοιπα, προτιμήστε ένα διακριτικό απλό πλαίσιο από ξύλο, μέταλλο ή οποιοδήποτε άλλο υλικό ή και τοποθετήστε τα στους τοίχους χωρίς καθόλου κορνίζα. Όλα αυτά, εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που η κορνίζα είναι εκείνη που θα παίξει τον κυρίαρχο διακοσμητικό ρόλο όπως για παράδειγμα αν τοποθετήσετε σε κάποιο σημείο ενός τοίχου ένα σύνολο από ιδιαίτερες και καλαίσθητες κορνίζες, είτε εντελώς άδειες είτε τοποθετώντας στο εσωτερικό τους οτιδήποτε δεν θα αποσπά την προσοχή από αυτές.
Τα κάδρα και οι κορνίζες, ανήκουν σ΄εκείνες τις διακοσμητικές "λεπτομέρειες" που η απόσταση από το εντυπωσιακό μέχρι το κιτς πολλές φορές είναι ελάχιστη, ενώ ταυτόχρονα και το κόστος τους δεν είναι ασήμαντο, γι΄αυτό και μην "πειραματίζεστε" με οτιδήποτε δεν είστε βέβαιοι ότι ταιριάζει απόλυτα στον χώρο για τον οποίο το προορίζετε.
Ταυτόχρονα όμως, είναι και από εκείνα τα στοιχεία ενός δωματίου που μπορούν εύκολα να τροποποιηθούν και να το ανανεώσουν εντελώς. Γι΄αυτό και τα κάδρα και οι κορνίζες κατασκευασμένα με τρόπο που αργότερα μπορείτε και μόνοι σας να αλλάξετε το περιεχόμενό τους, χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού, θα αποδειχθούν ιδιαίτερα πρακτικά.
Μετατρέψτε την φαντασία σας σε ...υπηρέτη του γούστου σας και σε ότι αφορά την διακόσμηση των τοίχων και ξεφύγετε από τις κλασσικές επιλογές.
Δημιουργείστε εποχιακά "έργα τέχνης" από φυσικά υλικά όπως άμμο, βότσαλα, κοχύλια, αποξηραμένα λουλούδια ..."εκθέστε" στους τοίχους και μέσα σε ταιριαστά με τον χώρο πλαίσια, αγαπημένα σας αντικείμενα όπως ασημικά, πορσελάνες ακόμα και βιβλία, χρησιμοποιείστε ιδιαίτερους τρόπους για να κρεμάσετε τα κάδρα σας όπως εμφανή μεταλλικά ή υφασμάτινα μακριά κρεμάσματα. Τοποθετήστε γωνιακές κορνίζες, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, κατασκευάστε εξαιρετικά "έργα" ντύνοντας με ύφασμα ή ταπετσαρία απλά κομμάτια κόντρα πλακέ και φυσικά επιλέξτε το κατάλληλο σημείο για τις φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων και στιγμών που τη θέα τους θέλετε να απολαμβάνετε καθημερινά.Μέσα σ΄ένα απλό πλαίσιο από χοντρό διαφανές πλαστικό ή μια απλή κορνίζα και συγκεντρωμένες μαζί σ΄ένα σημείο του τοίχου θα αναδειχθούν πολύ πιο όμορφα απ΄ότι αν τις ...παρατάξετε πάνω σε τραπέζια, μπουφέδες ή το ...πολύπαθο τζάκι, ανάμεσα σε λογής λογής διακοσμητικά. :)
Δημιουργείστε εποχιακά "έργα τέχνης" από φυσικά υλικά όπως άμμο, βότσαλα, κοχύλια, αποξηραμένα λουλούδια ..."εκθέστε" στους τοίχους και μέσα σε ταιριαστά με τον χώρο πλαίσια, αγαπημένα σας αντικείμενα όπως ασημικά, πορσελάνες ακόμα και βιβλία, χρησιμοποιείστε ιδιαίτερους τρόπους για να κρεμάσετε τα κάδρα σας όπως εμφανή μεταλλικά ή υφασμάτινα μακριά κρεμάσματα. Τοποθετήστε γωνιακές κορνίζες, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, κατασκευάστε εξαιρετικά "έργα" ντύνοντας με ύφασμα ή ταπετσαρία απλά κομμάτια κόντρα πλακέ και φυσικά επιλέξτε το κατάλληλο σημείο για τις φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων και στιγμών που τη θέα τους θέλετε να απολαμβάνετε καθημερινά.Μέσα σ΄ένα απλό πλαίσιο από χοντρό διαφανές πλαστικό ή μια απλή κορνίζα και συγκεντρωμένες μαζί σ΄ένα σημείο του τοίχου θα αναδειχθούν πολύ πιο όμορφα απ΄ότι αν τις ...παρατάξετε πάνω σε τραπέζια, μπουφέδες ή το ...πολύπαθο τζάκι, ανάμεσα σε λογής λογής διακοσμητικά. :)
- μια τέτοια "ομάδα" κάδρων και αντικειμένων θα αποτελέσει το ....απόλυτο σημείο προσοχής του χώρου αν πριν την τοποθετήσετε, βάψετε τον συγκεκριμένο τοίχο σε μια έντονη και διαφορετική από τους υπόλοιπους απόχρωση ή και με μια ειδική τεχνοτροπία, όπως κι αν τον επενδύσετε με ταπετσαρία, εκτός κι αν αποφασίσετε να "ντύσετε" ολόκληρο τον τοίχο με κάδρα χρησιμοποιώντας τα ακριβώς σαν "ταπετσαρία",και
- ότι ο σωστός φωτισμός, ακόμα και με ειδικά spots προσανατολισμένα αποκλειστικά προς τα αντικείμενα που βρίσκονται στους τοίχους, είναι αυτός που πραγματικά θα τα αναδείξει με τον καλύτερο τρόπο.
- Το να διαλέγουμε έργα τέχνης με βασικό κριτήριο αν ...τα χρώματά τους ταιριάζουν με το καθιστικό, την κρεβατοκάμαρα ή την τεχνοτροπία στην καμινάδα του τζακιού μας, αν δεν είναι χειρότερο είναι τουλάχιστον το ίδιο ανόητο με την συνήθεια αρκετών να αγοράζουν βιβλία ανάλογα με το αν ...το χρώμα του εξωφύλλου θα δείχνει όμορφο πάνω στην βιβλιοθήκη.
- Το να μην γνωρίζει κανείς από τέχνη και πολύ περισσότερο να μην αντέχει το κόστος αγοράς ενός αυθεντικού έργου, δεν είναι ούτε κακό ούτε ντροπή. Οι περισσότεροι δεν έχουν παραπάνω από τις εντελώς βασικές γνώσεις και ακόμη περισσότεροι την ευχέρεια να τα αγοράσουν.
Κατακριτέο και αληθινή ντροπή, είναι στην προσπάθειά μας να παραστήσουμε τους ...γνώστες, cult, μοδάτους και ...in να αποκαλούμεε έργο "τέχνης" την φωτοτυπία ενός διάσημου έργου, αφού πριν την τοποθετήσουμε σε μια σκαλιστή κορνίζα πάχους ...σαράντα εκατοστών και την ...πετάξουμε και αυτή ανάμεσα σε φωτογραφίες από τις διακοπές μας, κάμποσα καδράκια με χειροποίητα κεντήματα της γιαγιάς και μερικά vintage posters από αγαπημένες μας διαφημίσεις. Το μοναδικό που καταφέρνουμε με τον τρόπο αυτό είναι να τα ...γελοιοποιούμε όλα, ενώ το κάθε ένα έχει την δική του αισθητική αξία αρκεί να τοποθετηθεί με ομοειδή αντικείμενα στο σημείο που ταιριάζει.
- Στη σύγχρονη αγορά θα βρείτε εξαιρετικές απομιμήσεις έργων ζωγραφικής, αν αυτό είναι που πραγματικά θέλετε, σε πολλές διαφορετικές μορφές και που αν τις "ενσωματώσετε" στον χώρο σας σωστά, συνδυασμένα, χωρίς ακρότητες και υπερβολές, το αποτέλεσμα θα είναι εξαιρετικά καλαίσθητο. Tα puzzle διάσημων έργων ζωγραφικής και ειδικά τα μεγάλου μεγέθους, είναι από τα πιο καλαίσθητα τέτοιας μορφής κάδρα που μπορείτε να δημιουργήσετε αρκεί να έχετε την υπομονή να τα συναρμολογήσετε. :)