Τα αρχιτεκτονικά φωτογραφικά κολλάζ του Michal Zahornacky εμπνευσμένα από την πανδημία

Κοιτώντας από το παράθυρο την ...πανδημία 

Τα μινιμαλιστικά αρχιτεκτονικά κολλάζ του βραβευμένου Σλοβάκου  φωτογράφου Michal Zahornacky εμπνευσμένα από εικόνες της γειτονιάς και της πόλης του στην διάρκεια του εγκλεισμού λόγω πανδημίας. 


Η τέχνη, γενικά, είναι από τους πλέον θιγόμενους κλάδους λόγω πανδημίας αφού με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όλες οι μορφές της βασίζονται και αποσκοπούν στην επικοινωνία και την επαφή των ανθρώπων και όχι στην κοινωνική τους απομόνωση.

Ο Σλοβάκος φωτογράφος Michal Zahornacky βίωσε την επαγγελματική "απραξία" λόγω καραντίνας με έναν όσο πιο δημιουργικό τρόπο, φωτογραφίζοντας από το παράθυρό του εικόνες της "κλειστής" πόλης και των γύρω διαμερισμάτων και κτιρίων και συνθέτοντας στην συνέχεια με αυτές μινιμαλιστικά αρχιτεκτονικά κολλάζ.
Το αποτέλεσμα που συμπεριλήθηκε στην συλλογή έργων του "CLOSE" είναι ιδιαίτερα ξεχωριστό καλλιτεχνικά. Το στοιχείο της επανάληψης στην σύνθεση των κολλάζ τονίζει την γενικευμένη αυτή κατάσταση σε ολόκληρο τον κόσμο, στα περισσότερα έργα ακόμη και εκεί που δεν είναι εμφανής μπορεί κανείς να νοιώσει την ανθρώπινη παρουσία, βασικό στοιχείο της κανονικής δουλειάς του Zahornacky ως φωτογράφος καλλιτεχνικών πορτραίτων, ενώ τόσο το τουλάχιστον ένα ανοιχτό παράθυρο σε πολλά έργα όσο και οι αποχρώσεις μεταφέρουν αισιοδοξία και προκαλούν ένα οπτικά ευχάριστο συναίσθημα, μέσα από ένα θέμα εξ΄ολοκλήρου θλιβερό. 
Όπως ο ίδιος ο 
Michal Zahornacky επισημαίνει σε συνέντευξή του στο Boredpanda αυτός ήταν ο τρόπος για να πολεμήσει με τα δικά του συναισθήματα, τον δικό του φόβο.



"Ζω σε πολυκατοικία. Πέρασα το χρόνο του εγκλεισμού κοιτάζοντας μέσα από το παράθυρο απ΄όπου μπορώ να δω την όμορφη φύση και ήταν πολύ ηρεμιστικό για μένα. 
Αλλά είδα επίσης πολλά άλλα διαμερίσματα.. Κοιτάζοντάς τα κάθε μέρα, άρχισα να τα βλέπω διαφορετικά. Μου άρεσε πώς άλλαξε ο ήλιος και το φως σε διαφορετικές ώρες της ημέρας.

Τελικά, άρχισα να μου λείπει η λήψη φωτογραφιών. Όντας φωτογράφος πορτραίτου, έγινε αδύνατο να εργαστώ κανονικά στην διάρκεια της πανδημίας. Άρχισα να φωτογραφίζω αυτό που έβλεπα. Η συλλογή έργων "CLOSE" αποτυπώνει την άποψή μου για την πανδημία. Όλοι ήρθαμε πιο κοντά, όλοι εργαστήκαμε μαζί ως ανθρωπότητα όσο το δυνατόν περισσότερο για να επιβιώσουμε από την πανδημία.

Τα έργα βασίζονται στο στοιχεία της επανάληψης. Για μένα, ήταν ένα εργαλείο για να εκφράσω τα συναισθήματά μου, την κατάστασή μου και τον φόβο μου".  





















ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: