Γλυπτική ζωγραφική

Sculpture Painting
glyptikh-zwgrafikh



H Τέχνη και οι τεχνικές της Γλυπτικής Ζωγραφικής, 
 της αποτύπωσης τρισδιάστατων θεμάτων -κυρίως λουλουδιών- πάνω σε καμβά ή άλλου είδους επιφάνειες με ειδική πάστα διαμόρφωσης  


texnikh-3d-zwgrafikhs


Η ελαφρά ανάγλυφη όψη, συνολικά ή ανά σημεία του θέματος, δεν είναι ασφαλώς κάτι σύγχρονο στην αυθεντική Ζωγραφική στην οποία το 3d αποτέλεσμα δημιουργείται με τα κοινά χρώματα ζωγραφικής (λάδια, ακουαρέλες, ακρυλικά). 



Η βασική διαφορά, εκτός των άλλων, στην Γλυπτική Ζωγραφική είναι η χρήση αποκλειστικά ειδικής πάστας διαμόρφωσης, λευκής ή χρωματισμένης. 
Η πάστα δουλεύεται με σπάτουλες - μαχαίρια γλυπτικής, η υφή της προσομοιάζει αρκετά με εκείνη του γύψου αλλά είναι πιο "αφρώδης" και διατίθεται σε όλα τα καταστήματα με είδη-υλικά για κατασκευές σε ποικιλία αποχρώσεων. 
Το βασικό περίγραμμα του σχεδίου σκιτσάρεται αρχικά πάνω στον καμβά ή όποια άλλη επιφάνεια από ξύλο, χαρτί κλπ. και στην συνέχεια με την χρήση σπάτουλας "γεμίζεται" με την πάστα. 
Το πιο συνηθισμένο θέμα σε έργα Γλυπτικής Ζωγραφικής είναι τα μεμονωμένα λουλούδια ή συνθέσεις λουλουδιών, κυρίως επειδή λόγω της μορφολογίας τους το 3d αποτέλεσμα σε πέταλα, φύλλα κλπ. είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό και ευκολότερο να δημιουργηθεί με την χρήση του ανάλογου σχήματος σπάτουλαςσε σχέση με πιο περίπλοκα σχήματα-θέματα.  
Η πάστα διαμόρφωσης για Γλυπτική Ζωγραφική είναι εύπλαστη και σε  όλο τον χρόνο έως την πλήρη στερεοποίησή της μπορεί να δουλευτεί με τις σπάτουλες ή υποβοηθητικά και με το χέρι ή πινέλο, ώστε τα σχήματα να αποκτήσουν το επιθυμητό φινίρισμα και να "σταθούν" με τρόπο που να δημιουργούν όσο πιο φυσικό και έντονο τρισδιάστατο αποτέλεσμα. 
Στα έργα Γλυπτικής Ζωγραφικής το χρώμα προστίθεται αποκλειστικά μέσω πάστας διαφορετικών αποχρώσεων, έτσι όταν αυτή στερεοποιηθεί δεν απαιτείται επιπλέον βάψιμο. 
Μετά την ολοκλήρωση του έργου και αφού η πάστα στερεοποιηθεί πλήρως, χρησιμοποιείται υγρό προστατευτικό βερνίκι
Το πάχος του στρώματος πάστας σε κάθε σημείο ανάλογα με το θέμα είναι το βασικό που καθορίζει την αισθητική του αποτελέσματος και φυσικά όσο πιο λεπτό είναι αυτό τόσο δυσκολότερη η όλη διαδικασία.  
Με τις σπάτουλες εκτός του βασικού σχεδίου-θέματος δημιουργούνται και όλες οι επιπρόσθετες λεπτομέρειες πάνω στα πέταλα-φύλλα των λουλουδιών, ενώ ο συνδυασμός και η επιτυχής ανάμειξη των χρωμάτων ανά σημεία είναι επίσης καθοριστικά για ένα πετυχημένο αποτέλεσμα. 
Πρόκειται για μια τεχνική που απαιτεί περισσότερες γνώσεις και ικανότητες "γλυπτικής" και όχι ζωγραφικής, αφού το θέμα μπορεί ακόμη και να αντιγραφεί πάνω στην επιφάνεια εργασίας από μια απλή εκτύπωση ενός λουλουδιού, ενώ αντίθετα η σύνθεσή του με όσο πιο λεπτού πάχους και διαφορετικών αποχρώσεων τμήματα πάστας είναι σαφώς το δυσκολότερο και αυτό που διαχωρίζει τα έργα επαγγελματιών του είδους από πιο απλές "ερασιτεχνικές" κατασκευές. 
Όπως ακριβώς και όλες οι τέχνες-τεχνικές που χρησιμοποιούν υλικά όπως γύψος, πηλός κλπ και η Γλυπτική Ζωγραφική απαιτεί εκμάθηση ή πολλές ώρες εξάσκησης και ...πειραματισμών για να φτάσει κάποιος σε ένα ικανοποιητικό επίπεδο δημιουργίας έργων σύνθετου σχηματισμού και μεγάλου μεγέθους. 
Οι χρωματικές αντιθέσεις όπως και η χρήση έντονων και σκούρων αποχρώσεων είναι στοιχεία που επίσης καθορίζουν το αισθητικό αποτέλεσμα ενός έργου Γλυπτικής Ζωγραφικής  και όπως ακριβώς και σε έναν πίνακα ζωγραφικής με λουλούδια μπορούν να διαφοροποιήσουν το τελικό αποτέλεσμα από εντελώς ρεαλιστικό ή ...ρομαντικό έως ένα ύφος πιο μοντέρνας τέχνης.  
Οι κορυφαίοι χειροτέχνες της συγκεκριμένης τεχνικής παγκοσμίως προέρχονται από τις Ανατολικές χώρες, όπως αντίστοιχα και τα ποιοτικότερα προϊόντα πάστας διαμόρφωσης για Γλυπτική Ζωγραφική.
Eδώ μπορείτε να θαυμάσετε εξαιρετικές δημουργίες της Evgenias Ermilova και εδώ να αγοράσετε από την Ελλάδα την πάστα διαμόρφωσης που η ίδια χρησιμοποιεί και εμπορεύεται, ειδική για εφαρμογές Γλυπτικής Ζωγραφικής.