Πως θα δώσετε σε γυάλινα αντικείμενα όψη ζωγραφικής με σμάλτο

Κάτι σαν ...Cloisonne 
με απλά γυάλινα αντικείμενα και ακρυλικό χρώμα


H τεχνική Cloisonne είναι μια από τις αρχαιότερες τεχνικές μεταλλοτεχνίας για κατασκευή κοσμημάτων και διακοσμητικών αντικειμένων, που βασίζεται στην δημιουργία των σχεδίων με λεπτά σύρματα τα οποία αφού κολληθούν σε μια μεταλλική βάση γεμίζονται με λεπτή επικάλυψη υαλοειδούς σμάλτου και στην συνέχεια ψήνονται σε ειδικό φούρνο.


Χρησιμοποιήθηκε ιδιαίτερα στην αρχαία Αίγυπτο, στο Βυζάντιο και μεταγενέστερα κυρίως στην Κίνα, την Ιαπωνία και την Ρωσία για την διακόσμηση πορσελάνινων διακοσμητικών και χρηστικών αντικειμένων ιδιαίτερα περίτεχνης όψης. 





Μια απομίμηση της συγκεκριμένης τεχνικής, σε πολύ ερασιτεχνικό ασφαλώς επίπεδο, που όμως δίνει  εξαιρετική εμφάνιση σε απλά γυάλινα αντικείμενα μπορεί να επιτευχθεί με την χρήση ακρυλικών χρωμάτων. 
Θα χρειαστείτε γυάλινα βαζάκια με ανάγλυφα σχέδια σε ολόκληρη την επιφάνειά τους και τα οποία αρχικά θα βάψετε με σπρέϊ σε χρυσαφί - μπρονζέ απόχρωση. 


Αφού στεγνώσουν με λεπτό πινελάκι και καλής ποιότητας ακρυλικά χρώματα γενικής χρήσης βάφετε τα τμήματα του ανάγλυφου σχεδίου αφήνοντας στην μπρονζέ απόχρωση τα χωρίσματα ανάμεσά τους.
Μπλε, κόκκινο και πράσινο -σε διάφορους τόνους- είναι τα χρώματα που δίνουν το πιο πετυχημένο αποτέλεσμα.


Στο ίδιο αντικείμενο μπορεί να χρησιμοποιηθεί ένα ή περισσότερα χρώματα, ανάλογα με το σχήμα-μέγεθος και σχέδιο του.
Παρεμφερές αποτέλεσμα πάνω στο μεταλλικό σπρέϊ, σε πιο αχνούς χρωματικούς τόνους, δίνει και το βάψιμο με ανεξίτηλους μαρκαδόρους. 



Αφού τα χρώματα στεγνώσουν εντελώς περάστε ένα προστατευτικό γκλος  και όχι ματ βερνίκι σε σπρέϊ, που θα δώσει στο αποτέλεσμα ακόμη πιο πειστική και γυαλιστερή όψη σμάλτου


Ανάλογα με τα σχέδια στο γυαλί και τα χρώματα που θα επιλέξετε με τον συγκεκριμένο τρόπο μπορούν να δημιουργηθούν πραγματικά εντυπωσιακά αντικείμενα από απλά γυάλινα ανθοδοχεία, βάζα, καράφες κλπ. με ανάγλυφα σχέδια, που θα βρείτε σε καταστήματα ειδών σπιτιού σε πολύ οικονομικές τιμές.