ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗ ΧΩΡΟΥ: ΧΩΡΟΙ ΓΙΑ ΟΜΑΔΙΚΕΣ ΠΑΙΔΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ


Ό σοι έχουν ασχοληθεί με την διαμόρφωση χώρων για παιδιά γνωρίζουν ότι ακόμη και σε ένα παιδικό δωμάτιο δεν είναι ιδιαίτερα εύκολος ο επιτυχής συνδυασμός πρωτίστως της ασφάλειας, σε όλα τα υλικά-αντικείμενα αλλά και την γενική χωροθέτηση, με την πλήρη λειτουργικότητα και ένα συνολικό αποτέλεσμα που αισθητικά θα είναι θελκτικό, θα προκαλεί το ενδιαφέρον και την αγάπη των παιδιών για τον χώρο τους και θα κάνει ευχάριστη την παραμονή τους σε αυτόν. Ο συνδυασμός αυτών των στοιχείων γίνεται ακόμη δυσκολότερος όταν πρόκειται όχι για ιδιωτικό αλλά για δημόσιους-επαγγελματικούς χώρους που φιλοξενούν πολλά παιδιά επί αρκετές ώρες καθημερινά, όπως παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, παιδότοπους κλπ. 
Η πραγματική δυσκολία της διαμόρφωσης-διακόσμησης τέτοιων χώρων προορισμένων για παιδιά προσχολικής ηλικίας είναι ότι όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία θα πρέπει εκτός του αισθητικού τους ρόλου να λειτουργούν και εκπαιδευτικά και για αυτόν ακριβώς το λόγο και να διαφοροποιούνται πολύ τακτικά, σε αντίθεση π.χ με ένα παιδικό δωμάτιο. 
Βασικά δομικά-αρχιτεκτονικά χαρακτηριστικά, όπως συμβαίνει γενικά στην εσωτερική διαμόρφωση οποιουδήποτε χώρου, ασφαλώς καθορίζουν  και εδώ το τελικό αποτέλεσμα αφού προφανώς άλλες επιλογές προσφέρει μια ιδιαίτερα μεγάλων διαστάσεων και με έντονο φυσικό φωτισμό αίθουσα σε σχέση με έναν μικρό χώρο προσανατολισμένο έτσι που το φως του ήλιου δεν βοηθά, οι ψηλοτάβανοι επίσης χώροι απαιτούν μεγαλύτερη διακοσμητική προσπάθεια ώστε οι τοίχοι τους να δείχνουν "γεμάτοι" και η συνολική εικόνα "ζεστή", το είδος του δαπέδου και αισθητικά αλλά και λειτουργικά πιθανόν χρειάζεται να καλυφθεί στο μεγαλύτερο μέρος του με ένα μαλακό και ασφαλές για τα παιδιά υλικό  κλπ.

Το βάψιμο-ζωγράφισμα-κάλυψη των τοίχων με έντονα χρωματικά στοιχεία που ταυτόχρονα θα διδάσκουν βασικές έννοιες στα μικρά παιδιά όπως π.χ τα χρώματα, την ώρα, αριθμούς, γράμματα κλπ, κάποιες χειροτεχνικές κατασκευές που θα περιλαμβάνουν τα ονόματα ή και φωτογραφίες των ίδιων των παιδιών, το χώρισμα του συνολικά διαθέσιμου χώρου σε "γωνιές" δραστηριοτήτων ή θεματικά "τραπέζια"  π.χ για διάβασμα, ζωγραφική κλπ η κάθε μία με την δική της διαμόρφωση,  η διακόσμηση σε πόρτες - παράθυρα ειδικά αν αυτά είναι μεγάλων διαστάσεων, η χρήση τόσο του χρώματος μαυροπίνακα όσο και της ειδικής μαγνητικής μπογιάς που μπορούν να εφαρμοστούν πάνω σε κάθε είδους επιφάνεια και να δημιουργήσουν ευφάνταστες συνθέσεις πέρα του κλασσικού πίνακα και στις οποίες τα παιδιά μπορούν να γράφουν, ζωγραφίζουν ή να συνθέτουν λέξεις και αριθμούς με τα αντίστοιχα μαγνητικά στοιχεία,  η διακόσμηση κάποιων σημείων της αίθουσας με δημιουργίες των ίδιων των παιδιών ή με το να ζωγραφίσουν τα ίδια απευθείας πάνω στον τοίχο, η χρήση stencils για τον σχεδιασμό βασικών σχεδίων που στην συνέχεια μπορούν να βαφτούν-διακοσμηθούν με πολλούς διαφορετικούς τρόπους, οι διακοσμήσεις με χειροτεχνίες από ανακυκλώσιμα υλικά και οι συχνές αλλαγές τους ανάλογα με τον κύκλο των εποχών, κάποια καθίσματα δαπέδου π.χ μαξιλάρια, χαλιά κλπ. που αρέσουν ιδιαίτερα στα παιδιά, σε συνδυασμό με μερικά απλά αλλά λειτουργικά έπιπλα που θα εξυπηρετούν με τον καλύτερο τρόπο και τις δραστηριότητες αλλά και την οργάνωση-αποθήκευση όλων των παιχνιδιών, υλικών και μικροαντικειμένων, είναι γενικές ιδέες που μπορούν να υλοποιηθούν με ...αμέτρητους συνδυαστικά τρόπους και να δημιουργήσουν ένα λειτουργικό, αισθητικά-καλλιτεχνικά όμορφο και κυρίως ένα σύνολο που πραγματικά θα εξυπηρετεί εκπαιδευτικές ανάγκες και θα καλύπτει την έμφυτη τάση των παιδιών για διαρκή αλλαγή και εξέλιξη.   























































 




ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ:

Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

: ,