ΚΑΔΡΑ: Κρεμάστε επί ...ΤΟΙΧΟΥ


Αρκεί ότι κι αν είναι αυτό που θα κρεμάσετε για να διακοσμήσετε τον τοίχο να το κάνετε χωρίς ταυτοχρόνως και να τον ....σταυρώσετε. :)
Και τον τοίχο και τον χώρο συνολικά, αφού η πετυχημένη ή όχι εικόνα που δημιουργούν πίνακες, κάδρα, φωτογραφίες κλπ. είναι αρκετή για να αναδείξει πραγματικά ή να καταστρέψει εντελώς κάθε άλλη σας διακοσμητική προσπάθεια στον ίδιο χώρο.

Η πιθανή αποτυχία, τις περισσότερες φορές, δεν έχει σχέση με το είδος αντικειμένου που θα επιλέξετε να τοποθετήσετε στους τοίχους σας, όσο κυρίως με τον τρόπο που θα το κάνετε.


Σε ποιό σημείο, σε ποιό ακριβώς ύψος, πόσο κοντά ή μακριά το ένα κάδρο από το άλλο, είναι ...ερωτηματικά που θα πρέπει να έχετε λύσει πριν ξεκινήσετε να εφαρμόζετε τις εμπνεύσεις σας και μια διαδικασία που ποτέ δεν θα πετύχει αν οι υπολογισμοί σας γίνουν με το μάτι. Ακόμα κι ένα μόνο μεγάλο κομμάτι κι όχι πολλά και μικρότερα αν θελήσετε να κρεμάσετε χωρίς να μετρήσετε, σίγουρα δεν θα το τοποθετήσετε στην πραγματικά σωστή του θέση.

Κατ΄αρχήν, όπως και εδώ έχουμε πει, ο στόχος είναι να αναδείξουμε τα αντικείμενα και να δώσουμε ύφος στον χώρο κι όχι απλά να καλύψουμε τους άδειους τοίχους. Που σημαίνει ότι η θεωρία "μεγάλος τοίχος= ένα μεγάλο κάδρο" και αντίστοιχα "μικρός τοίχος = ένα μικρό καδράκι" δεν εμπεριέχει κανενός είδους διακοσμητική αντίληψη.

Εκτός λοιπόν από τα πολύ μεγάλα κάδρα ή διακοσμητικά αντικείμενα όπως και τα αυθεντικά έργα τέχνης, που τοποθετημένα μεμονωμένα θα τραβήξουν ευκολότερα την προσοχή που αξίζουν, σε όλα τα υπόλοιπα που θα κοσμήσουν τους τοίχους σας η πρακτική της ομαδοποίησης θα κάνει την συνολική εικόνα του χώρου πολύ πιο συμμετρική και αρμονική.

Ο ακριβής τρόπος που θα επιδιώξετε αυτήν την συνολική συμμετρία στους χώρους σας μέσω και όσων θα κρεμάσετε στους τοίχους, εκτός από κάποιες ιδιαίτερες περιπτώσεις που ο χώρος σας δεσμεύει, είναι κυρίως θέμα γούστου.
Όμως είτε τοποθετήσετε κάθε είδους κάδρα με τρόπο απόλυτα συμμετρικό μεταξύ τους αλλά και με τα κοντινά τους έπιπλα και λοιπά διακοσμητικά στοιχεία, είτε το κάνετε υιοθετώντας μια λιγότερο αυστηρή και πιο "ελεύθερη" διάταξη, η συνολική εικόνα τους πάνω στον τοίχο αλλά και σε σχέση με τον χώρο, θα πρέπει να εξακολουθεί να διακρίνεται από μια στοιχειώδη γεωμετρική συμμετρία.

Όσο περισσότερο πλησιάζει προς το κλασσικό η συνολική διακόσμηση του χώρου, τόσο μεγαλύτερη η επιβεβλημένη και για τα κάδρα του "αυστηρή" και συμμετρική διάταξη. Για να κατανοήσετε πλήρως την "θεωρία" που θέματος, φέρτε απλά στο μυαλό σας τον διαφορετικό τρόπο διάταξης με τον οποίο εκτείθενται τα κλασσικά έργα τέχνης σ΄ένα μουσείο ζωγραφικής, με τον αντίστοιχο που υιοθετεί μια γκαλερί σύγχρονης τέχνης.


Η μεγαλύτερη παρανόηση και πολύ συχνά η βασική αιτία αποτυχίας της όλης διαδικασίας, είναι ότι ξεκινάμε με αφετηρία τα αντικείμενα που θα τοποθετηθούν σ΄έναν χώρο κι όχι από τον ίδιο τον χώρο. Προσπαθούμε απλά να "βολέψουμε" ή και με το ζόρι να "χωρέσουμε" πίνακες, φωτογραφίες, κάδρα, καθρέφτες και κάθε είδους αντικείμενα που μας αρέσουν, ανεξάρτητα από το μέγεθος και το σχήμα τους όπου κι όπως να ΄ναι κι όχι να επιλέξουμε ανάμεσα απ΄αυτά τα αντικείμενα εκείνα που κάθε σημείο του σπιτιού έχει ανάγκη διακοσμητικά και κυρίως που...."αντέχει" ο συγκεκριμένος χώρος.

Ξεκινώντας λοιπόν να αναδείξετε κάθε είδους αντικείμενα σ΄έναν τοίχο, μετρήστε αρχικά τον συνολικό χώρο που επιθυμείτε να καλύψουν. Σχεδιάστε απαλά μ΄ένα μολύβι το "πλαίσιο" που θα κινηθείτε πάνω στον τοίχο και μέσα εκεί κάντε τους επιμέρους υπολογισμούς σας, ανάλογα με το μέγεθος του κάθε κάδρου ή αντικειμένου. Είναι ο πιο αλάνθαστος και σίγουρος τρόπος για το ιδανικό αποτέλεσμα. 
Δώστε σ΄αυτό το "πλαίσιο" όποιο σχήμα εσείς θέλετε, απόλυτα συμμετρικό, ασύμμετρο σε κάποιες πλευρές ή εντελώς ελεύθερο και ακολουθήστε τα όρια του, γεμίζοντάς το εσωτερικά με τα κάδρα και με τρόπο τέτοιο ώστε να αξιοποιήσετε με τον καλύτερο τρόπο τα δικά τους σχήματα και μεγέθη.

Σε περιπτώσεις που κάποιοι τοίχοι κάνουν ιδιαίτερες γωνίες καμπύλες ή εσοχές αλλά και εκεί που αρχιτεκτονικά στοιχεία του σπιτιού όπως π.χ μια εσωτερική σκάλα, διαμορφώνουν διαφορετικά το σχήμα του τοίχου, από την κλασσικά τετράγωνη ή παραλληλόγραμμη επιφάνεια, χρησιμοποιείστε αυτό το ήδη υπάρχον "πλαίσιο" και ακολουθήστε τις βασικές του γραμμές για να ...οδηγηθείτε στην ιδανική διάταξη για όσα θα τοποθετήσετε πάνω του.

Εκτός από μέτρο  σας, ανάλογα και με το μέγεθος των κάδρων ίσως σας χρειαστεί και ένα αλφάδι, ειδικά αν μια τέτοια ομαδοποίηση αφορά πολλά και διαφορετικού μεγέθους αντικείμενα, γιατί φυσικά εκτός από το μεταξύ τους ταίριασμα θα πρέπει και το καθένα ξεχωριστά να είναι κρεμασμένο απόλυτα ίσια.

Το κατάλληλο ύψος είναι επίσης μια εύκολη "παγίδα" ειδικά για μικρού μεγέθους φωτογραφίες και γενικά μικρούς πίνακες και κάδρα. Ανάλογα φυσικά και με περιεχόμενο τους, θα πρέπει να είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να μπορεί κανείς με άνεση να διακρίνει κάθε τους λεπτομέρεια. Τα σημεία ακριβώς πάνω από ένα έπιπλο που ακουμπά στον τοίχο, είναι ιδανικά γι΄αυτές τις περιπτώσεις.

Γενικά, για να βρείτε το σωστό ύψος για οτιδήποτε θέλετε να τοποθετήσετε στον τοίχο, ξεκινήστε πάντα τον υπολογισμό σας στο συγκεκριμένο σημείο του τοίχου και σε σχέση με το μέγεθος του αντικειμένου από κάτω προς τα πάνω, διαφορετικά τα πάντα θα βρεθούν κρεμασμένα περίπου από το ...ταβάνι και μόνο με ...κυάλια θα μπορείτε να τα δείτε και να τα χαρείτε. 

Εκτός από τις περιπτώσεις πολύ ιδιαίτερων ή εξαιρετικά μοντέρνων χώρων, η στοιχειώδης ομαδοποίηση των κάδρων και ανάλογα με το θέμα και το υλικό της κορνίζας τους, επίσης απαραίτητη.

Χρησιμοποιώντας παρόμοιες αλλά όχι πανομοιότυπες κορνίζες, μπορείτε να αναδείξετε πολύ όμορφα ομοειδή θέματα και στοιχεία. 
Ομαδοποιείστε μ΄αυτόν τον τρόπο και συγκεντρώστε π.χ ασπρόμαυρες φωτογραφίες, μικρούς πίνακες ζωγραφικής ή κάδρα με ίδιο βασικό θέμα, αλλά και μια συλλογή από πορσελάνινα ή κεραμικά πιάτα, δαντέλες, θρησκευτικές εικόνες, χειροτεχνίες και ζωγραφιές των παιδιών σας, μικρούς και μεγαλύτερους καθρέφτες κλπ.



Η μαγική λέξη "κορνίζα", επίσης καθοριστικής σημασίας για το αποτέλεσμα που επιθυμείτε να δημιουργήσετε. Επιλέξτε κλειστές με τζάμι κορνίζες μόνο για όλα εκείνα τα κομμάτια που πρέπει να προστατευθούν απαραίτητα από την φθορά. Για όλα τα υπόλοιπα, προτιμήστε ένα διακριτικό απλό πλαίσιο από ξύλο, μέταλλο ή οποιοδήποτε άλλο υλικό ή και τοποθετήστε τα στους τοίχους χωρίς καθόλου κορνίζα. Όλα αυτά, εκτός φυσικά από τις περιπτώσεις που η κορνίζα είναι εκείνη που θα παίξει τον κυρίαρχο διακοσμητικό ρόλο όπως για παράδειγμα αν τοποθετήσετε σε κάποιο σημείο ενός τοίχου ένα σύνολο από ιδιαίτερες και καλαίσθητες κορνίζες, είτε εντελώς άδειες είτε τοποθετώντας στο εσωτερικό τους οτιδήποτε δεν θα αποσπά την προσοχή από αυτές.

Γενικά, εκτός κι αν πρόκειται για έναν απόλυτα κλασσικό "μουσειακό" χώρο, αποφύγετε τις βαριές και ογκώδεις κορνίζες ειδικά αν στο εσωτερικό τους δεν φιλοξενούν ένα εξίσου "βαριάς" αξίας, αυθεντικό έργο τέχνης. Τα κάδρα και οι κορνίζες, ανήκουν σ΄εκείνες τις διακοσμητικές "λεπτομέρειες" που η απόσταση από το εντυπωσιακό μέχρι το κιτς πολλές φορές είναι ελάχιστη, ενώ ταυτόχρονα και το κόστος τους δεν είναι ασήμαντο, γι΄αυτό και μην "πειραματίζεστε" με οτιδήποτε δεν είστε βέβαιοι ότι ταιριάζει απόλυτα στον χώρο για τον οποίο το προορίζετε.

Ταυτόχρονα όμως, είναι και από εκείνα τα στοιχεία ενός δωματίου που μπορούν εύκολα να τροποποιηθούν και να το ανανεώσουν εντελώς. Γι΄αυτό και τα κάδρα και οι κορνίζες κατασκευασμένα με τρόπο που αργότερα μπορείτε και μόνοι σας να αλλάξετε το περιεχόμενό τους, χωρίς την βοήθεια κάποιου ειδικού, θα αποδειχθούν ιδιαίτερα πρακτικά.

Μετατρέψτε την φαντασία σας σε ...υπηρέτη του γούστου σας και σε ότι αφορά την διακόσμηση των τοίχων και ξεφύγετε από τις κλασσικές επιλογές. 
Δημιουργείστε εποχιακά "έργα τέχνης" από φυσικά υλικά όπως άμμο, βότσαλα, κοχύλια, αποξηραμένα λολούδια ..."εκθέστε" στους τοίχους και μέσα σε ταιριαστά με τον χώρο πλαίσια, αγαπημένα σας αντικείμενα όπως ασημικά, πορσελάνες ακόμα και βιβλία, χρησιμοποιείστε ιδιαίτερους τρόπους για να κρεμάσετε τα κάδρα σας όπως εμφανή μεταλλικά ή υφασμάτινα μακριά κρεμάσματα.


Τοποθετήστε συγκεντρωμένες σ΄ένα σημείο μερικές γωνιακές κορνίζες, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακές, κατασκευάστε εξαιρετικά "έργα" ντύνοντας με ύφασμα ή ταπετσαρία απλά κομμάτια κόντρα πλακέ και φυσικά επιλέξτε το κατάλληλο σημείο για τις φωτογραφίες αγαπημένων προσώπων και στιγμών που τη θέα τους θέλετε να απολαμβάνετε καθημερινά.Μέσα σ΄ένα απλό πλαίσιο από χοντρό διαφανές πλαστικό ή μια απλή κορνίζα και συγκεντρωμένες μαζί σ΄ένα σημείο του τοίχου θα αναδειχθούν πολύ πιο όμορφα απ΄ότι αν τις ...παρατάξετε πάνω σε τραπέζια, μπουφέδες ή το ...πολύπαθο τζάκι, ανάμεσα σε λογής λογής διακοσμητικά.

Τέλος, θυμηθείτε επίσης ότι...
- μια τέτοια "ομάδα" κάδρων και αντικειμένων θα αποτελέσει το ....απόλυτο σημείο προσοχής του χώρου αν πριν την τοποθετήσετε, βάψετε τον συγκεκριμένο τοίχο σε μια έντονη και διαφορετική από τους υπόλοιπους απόχρωση ή και με μια ειδική τεχνοτροπία, όπως κι αν τον επενδύσετε με ταπετσαρία, εκτός κι αν αποφασίσετε να "ντύσετε" ολόκληρο τον τοίχο με κάδρα χρησιμοποιώντας τα ακριβώς σαν "ταπετσαρία",και
- ότι ο σωστός φωτισμός, ακόμα και με ειδικά spots προσανατολισμένα αποκλειστικά προς τα αντικείμενα που βρίσκονται στους τοίχους, απαραίτητη προϋπόθεση για να αναδεικνύονται σωστά.



Και...
  • Το να διαλέγετε έργα τέχνης με βασικό κριτήριο αν ...τα χρώματά τους ταιριάζουν με το καθιστικό, την κρεβατοκάμαρα ή την τεχνοτροπία στην καμινάδα του τζακιού, αν δεν είναι χειρότερο είναι τουλάχιστον το ίδιο ανόητο με την συνήθεια αρκετών να αγοράζουν βιβλία ανάλογα με το αν ...το χρώμα του εξωφύλλου θα δείχνει όμορφο πάνω στην βιβλιοθήκη.
  • Το να μην γνωρίζει κανείς από τέχνη και πολύ περισσότερο να μην αντέχει το κόστος αγοράς ενός αυθεντικού έργου, δεν είναι ούτε κακό ούτε ντροπή. Οι περισσότεροι δεν έχουν παραπάνω από τις εντελώς βασικές γνώσεις και ακόμη περισσότεροι δεν έχουν την ευχέρεια να τα αγοράσουν.
    Κατακριτέο και αληθινή ντροπή, είναι στην προσπάθειά σας να το παραστήσετε τους ...γνώστες, cult, μοδάτους και ...in να αποκαλείτε έργο "τέχνης" την φωτοτυπία ενός διάσημου έργου, αφού πριν την τοποθετήσετε σε μια σκαλιστή κορνίζα πάχους ...σαράντα εκατοστών και την ...πετάξετε κι αυτή ανάμεσα σε φωτογραφίες από τις διακοπές σας, κάμποσα καδράκια με χειροποίητα κεντήματα της γιαγιάς σας και μερικά posters από αγαπημένες σας διαφημίσεις. Το μοναδικό που θα καταφέρετε να ....γελοιοποιήσετε όλα, ενώ το κάθε ένα έχει την δική του αισθητική αξία
  • Στη σύγχρονη αγορά θα βρείτε εξαιρετικές απομιμήσεις έργων ζωγραφικής, αν αυτό είναι που πραγματικά θέλετε, σε πολλές διαφορετικές μορφές και εκδοχές και που αν τις "ενσωματώσετε" στον χώρο σας σωστά, ταιριασμένα και χωρίς ακρότητες και υπερβολές, το αποτέλεσμα θα είναι εξαιρετικά καλαίσθητο.
  • H εκδοχή διάσημων έργων με την μορφή puzzle από τις πιο καλαίσθητες τέτοιου τύπου "απομιμήσεις", ειδικά εκείνα με ιδιαίτερα μεγάλο μέγεθος, αρκεί να έχετε την υπομονή για να τα συναρμολογήσετε.








ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: (με κλικ μεγενθύνονται)


Share this Post Share to Facebook Share to Twitter Email This Pin This

: ,